Thursday, February 26, 2009

حبايبي


زمان, علمتُ أن الاصحاب حلوين للترفيه. أناس يشبهونك تقضي معهم وقتاً طيباً. الان أعلم أن أصدقائي هم معلموني. أنظر إليهم بتبجيل. اخافهم و أهتم لأمرهم و ارائهم. يذكرونني بالمولى. يأخذون بيدي. يخبرونني من أنا و يحثون جانبي المضيء على البريق. في حضرتهم لا أتحدث بل أستمع, أتعلم في صمت.
كثيراً ما عشت دور الأستاذة و قد أعجبني الدور كثيراً و ناسبني. لكني لا أشعر بأنهم أصدقائي. أصحابي هم من تحدثتُ عنهم. إنهم من أجلسُ بين ايديهم طالبةً المزيد.
بكل فخر أدعوكن "سارة و إيمان و رزان وسمية" صاحباتي

3 comments:

روز said...

ياااه؟ كل ده؟
على فكرة أنا مش باعلم حد، أنا نفسي لسه صغيرة جدا وباتعلم منكم كلكم
وعلى فكرة كمان لو علمتك حاجة ح تبقى مسخرة أكيد! انتي ما تعرفينيش!!
...
أنا كمان بحبك، وباتعلم منك.. الأسبقية ليكي لأنك قلتيها واضحة كده، ما خبيتيهاش جواكي..
شكرا يا زنزن :):(

perry said...

begad i am speechless and my feelings are beyond expression:)) u're a very special person ya zoza and i am deeply honoured to be ur friend, just ur friend is more than enough sweetheart..rabenah ye7'aleki leah we ye7fazek men el zawall ;)))i dedicate Groban's song:u raise me up to u, my beloved Zeina:)we mo3lemty sa7bet el refined mind and manners!

Epitaph1987 said...

طب مش تقولي ان عندك مدونة في الافق
:)